.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسایی طلافروشان کم فروش

رئیس سازمان تعزیرات استان تهران از جریمه 252 میلیارد تومانی گرانفروشان و قاچاقچیان در تهران، برخورد شدید با 2370 فروشنده سیگارهای قاچاق، نصب نکردن قیمت بیشترین تخلف اصناف و جریمه های میلیاردی برای شرکتهای تولید مواد پتروشیمی و لبنی در تهران خبر داد.

نظرعلی حاجی پاشا با بیان اینکه با همکاری اداره بازرگانی و اصناف استان تهران شعب سیار بازرسی و تعزیرات را در بازارهای خرید شب عید (نمایشگاه بهاره) مانند حکیمیه، ارم، مصلی، تختی، خاوران مستقر کرده ایم گفت: در چند هفته گذشته 251 پرونده تخلفاتی در نمایشگاههای بهاره تشکیل شده است که 246 پرونده رسیدگی شده و مجموعا متخلفان به 13 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده اند.

وی افزود: هم اکنون 20 گشت سیار در سطح استان تهران فعال هستند که برخی گشتها به صورت مشترک با ادارات بازرگانی، دخانیات، استاندار، شرکت پخش فراورده های نفتی و دیگر سازمانها انجام می شود.

شناسایی 30 طلا فروش کم فروش

حاجی پاشا با اشاره به برخی کم فروشیها در برخی صنوف گفت: در چند ماه گذشته 30 واحد طلا فروشی متخلف توسط گشتهای مشترک تعزیرات با اداره استاندارد شناسایی شد که این واحدهای صنفی طلا با عیار پایین به شهروندان و خریداران عرضه می کردند.

برخورد شدید با 2370 فروشنده سیگارهای قاچاق

رئیس سازمان تعزیرات استان تهران از انعقاد تفاهم نامه تعزیرات تهران با شرکت دخانیات و اداره بازرگانی خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه گشتهای مشترکی برای نظارت بر واحدهای صنفی که مبادرت به عرضه کالاهای قاچاق دخانی می کنند ایجاد شده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی افزود: در مدت زمان سه ماهی که از انعقاد این تفاهم نامه می گذرد بیش از دو هزار و 370 فقره پرونده قاچاق کالاهای دخانی تشکیل و پیگیری شده است.

جریمه 252 میلیارد تومانی گران فروشان و قاچاقچی ها در تهران

وی با بیان اینکه در سال 89 حدود 28 هزار پرونده در سازمان تعزیرات استان تهران تشکیل شده است گفت: این در حالی است که 30 هزار و 500 پرونده در همین سال مختومه شده که تعدادی از آن پرونده های سالهای گذشته بوده اشت.

حاجی پاشا اظهار داشت: در سال 89 گران فروش و قاچاقچی ها در تهران محکوم به پرداخت 252 میلیارد و 595 میلیون و 296 هزار تومان شدند.

رئیس سازمان تعزیرات استان تهران با بیان اینکه پیش از این تعزیرات استان تهران با توجه به وسعت پایتخت و تعداد صنوف تولیدی و خدماتی با کمبود نیرو و امکانات روبرو بود گفت: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت مجوز جذب نیرو را برای تعزیرات صادر کرد که سال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات برطرف می شود.

نصب نکردن قیمت بیشترین تخلف اصناف تهران

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات اصناف تهران را درج نکردن قیمت تشکیل می دهد گفت: متاسفانه بر اساس قانون تنها مجازات درج نکردن قیمت 30 هزار تومان جریمه نقدی است که این جریمه به هیچ عنوان شخص متخلف را متنبه نمی کند.

حاجی پاشا اظهار داشت: باید دستگاههای مربوطه مانند ادارات بازرگانی، اتحادیه های اصناف و... بازرسیها را بیشتر کرده و به اصناف متذکر شوند که تشکیل پرونده تخلفاتی در تعزیرات به نفع آنها نخواهد بود و اگر فروشنده ای باز هم اقدام به تخلف کرد به تعزیرات معرفی کنند.

رئیس سازمان تعزیرات تهران اظهار داشت: باید به گروهی که می گویند مجازاتها و جریمه های سازمان تعزیرات در مورد درج نشدن قیمتها فروشندگان را متنبه نمی کند بگویم ما بر اساس قانون عمل می کنیم و اگر قانون اصلاح شود خواسته های آنان تحقق می یابد.

کالاهای چینی بدون کیفیت که مجوز واردات دارند مشمول برخورد تعزیرات نیستند

معاون سازمان تعزیرات کشور در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان تعزیرات در مورد ورود و عرضه کالاهای بدون کیفیت چینی اقدامی نمی کند گفت: اگر کالاهای چینی با مجوز وارد کشور شوند تعزیرات دخالت نمی کند ولی اگر قاچاقی باشد برخورد می کند. پس کالاهای بدون کیفیت چینی که مجوز واردات دارند عملا مشمول نظارت نیستند.

وی افزود: سازمانهای مسئول کنترل کیفیت و استاندار مسئول کیفیت واردات کالا به کشور هستند.

حاجی پاشا با اعلام اینکه در سال 89 بیش از 740 پرونده مربوط به قاچاق کالا در سازمان تعزیرات استان تهران تشکیل شده است گفت: از این تعداد 452 پرونده مختومه شده است و الباقی در حال رسیدگی است.

وی افزود: بر اساس قانون دادگاههای انقلاب مسئول رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا هستند و در صورتی که در مدت یک ماه منجر به صدور رای نشود با درخواست سازمان شاکی پرونده به تعزیرات ارسال می شود.

جریمه های میلیاردی برای شرکتهای تولید مواد پتروشیمی و لبنی در تهران

رئیس سازمان تعزیرات استان تهران با بیان اینکه این سازمان از افزایش قیمت برخی شرکتهای تولید کننده مواد پتروشیمی و فراورده های نفتی و مواد لبنی در تهران جلوگیری کرده افزود: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یک شرکت نفتی به علت گران فروشی و امتناع از عرضه قیر به 714 میلیون تومان جریمه و یک شرکت تولید مواد لبنی به علت گران فروشی به 6/1 میلیارد تومان جریمه شد که این شرکتها متعهد شدند قیمتهای خود را به قیمت قبلی برگردانند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.